Artikel 15 Ruilen en retourneren uit de Algemene voorwaarden

15.1 Niet mogelijk voor maatwerk.

15.2 Voorafgaand stuurt u een mail via ons contact formulier op www.osmoshop.nl/contact of laat dit telefonisch weten via 020 218 45 00, vermeld hierbij uw volledige naam en bestelnummer, hierdoor kunnen wij de procedure in werking zetten.

15.3 Retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, alleen voor ongeopende en onbeschadigde verpakkingen

15.4 Kosten van retourzendingen zijn nooit voor rekening van Osmoshop.nl

15.5 Mits de producten ongeopend en onbeschadigd retour ontvangen zijn, is er sprake van een teruggave van het betaalde bedrag.

15.6 Teruggave van het betaalde bedrag zal plaatsvinden doormiddel van een overboeking, dit zal binnen14 dagen na retour afgehandeld worden.

15.7 Retour zending kan via iedere aanbieder op het bij u dichtbij zijnde servicepunt, retouradres: Schinkeldijkje 16B, Aalsmeer

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. 

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. 

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.